UZAKTAN ÇALIŞMA DÖNEMLERİNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN ÖNEMİ

Geçtiğimiz sene ortaya çıkan ve çok kısa bir sürede tüm dünyayı derinden etkileyen Covid-19 pandemisi 1 yıldır hayatımızda ve hala tüm insanlığı olumsuz şekilde etkilemeye devam ediyor. Kısıtlamalar ve sağlık riskleri sebebiyle birçok firma, riski minimuma indirmek için uzaktan/evden çalışma sistemine geçmiş bulunuyor. Covid-19 pandemisi, bu uzaktan çalışma dönemlerinde dijitalin, dijital dönüşümün, uzaktan çalışmanın ve süreç yönetiminin aslında ne kadar önemli olduğunu hepimize göstermiş oldu. 

Dijital dönüşümünü henüz tamamlamamış veya hiç başlamamış firmaların, uzaktan çalışma dönemlerinde en çok sıkıntı çeken ve zorlanan firmaların başında olduğu bir gerçek. Dijital ortama aktarılmamış, fiziksel aktivite ve ofiste bulunma gerektiren durumlar uzaktan çalışmayı ciddi bir şekilde zorlaştırıyor veya imkansız kılıyor. 

Oysa dijital dönüşümünü tamamlamış firmalar, uzaktan çalışma dönemlerinde de geçmişte olduğu gibi etkili ve verimli bir şekilde faaliyetlerinde devam edebiliyorlar. Tüm süreçlerin ve işletme ile ilgili akla gelebilecek her şeyin dijital ortamdan yönetilmesi, işletmeler için sayısız kolaylık sağlıyor. 

Sözleşmelerin, faturaların, dokümanların ve işletme ile ilgili diğer parametrelerin dijital ortamda olmaması ve fiziksel depolama olarak çalışma alanında saklanması, bu belgelere, sözleşmelere, faturalara ve diğer tüm gerekli evraklara, ihtiyaç halinde ulaşılamaması anlamına geliyor. 

12 yıldır dijital dönüşüm danışmanlığı, işletme süreçleri otomasyonu ve daha birçok yazılım çözümüyle dijital dönüşüm partneriniz olan codeN ile, firmanızın dijital dönüşümünü nasıl sağlayacağınızı ve dijital dönüşümün neler size neler katacağını keşfedelim. 

Süreç Yönetimi ile Uzaktan Çalışmada Verimliliği Artırın. 

eBA iş akışı otomasyon sistemi ile, iş akışlarının ve süreçlerin otomasyonu sağlanarak, şirket ve çalışanlar yüz yüze iletişim gerekmeden etkili ve verimli bir şekilde uzaktan çalışma süreçlerine adapte olabilir. Süreç yönetimi etkinliği ve iş akışlarının otomasyonu, uzaktan çalışmada etkin çalışma düzenin oturtulmasını sağlar. Mekandan ve zamandan bağımsız olarak çalışmak, şirketler için de çalışanlar için de büyük kolaylık sağlıyor. 

eBA iş süreçleri otomasyon sistemi ile detaylı bilgi için lütfen ziyaret edin: 

http://www.coden.com.tr/eba-is-surecleri-otomasyonu-2/

İş Akışı Otomasyon Sistemi Neleri Kapsar?

1- Doküman Yönetim Sistemi: 

Uzaktan çalışma sistemine adapte olamamış firmalarda, ofise kimsenin gitmediği veya yalnızca belli başlı kişiler gittiği için gerekli dokümanlara erişim sorunu yaşanabilir. 

Doküman yönetim sistemi sayesinde çalışanların ihtiyaç duyduğu ve duyabileceği tüm evraklar dijital ortama aktarılarak bulutta depolanır, bu sayede kişinin mekan bağımlılığı ortadan kaldırılmış olur. Bunun yanında, çalışanların yalnızca kendi alanları veya ihtiyaç duyduğu evraklara erişimin sağlanması amacıyla yetkilendirmeler yapılabilir, her evrağı her çalışanın görmesi durumunun da önüne geçilmiş olur. 

2- Fatura yönetimi:

Doküman yönetim sisteminde olduğu gibi faturalar için de aynı durum söz konusudur. Fatura yönetim sistemi sayesinde faturalar için ofiste bulunma zorunluluğu ortadan kalkar, ilgili kişiler yetkilendirilerek konu ile ilgili faturalara ulaşmaları sağlanabilir. Yeni kesilecek faturaların da dijital ortamda kesilebilmesini sağlayarak süreçleri hızlandırır ve kolaylık sağlar. 

3- Sözleşme Yönetimi: 

Pandemi zamanlarında bir araya gelmek, toplantı yapmak mümkün olmadığı için, buna bağlı olarak sözleşmeler de sıkıntı teşkil eder. Sözleşmelerin dijital ortamda saklanması, geçmişe yönelik sözleşmelerin dijital ortamda aranarak kolayca bulunmasını sağlar ve ofiste bulunma zorunluluğunu ortadan kaldırarak çalışanlar için kolaylık sağlar. Yeni sözleşmelerin de dijital ortamda imzalanarak onaylanması, riski minimuma indirir ve sözleşmeler ile ilgili süreçleri ciddi bir şekilde hızlandırır. 

4- Görev yönetimi 

Uzaktan çalışma dönemlerinde görev dağılımlarının yapılması, kişilerin görevlere atanması ve takibi, görev yönetimi sistemi ile mümkündür. Görev yönetim sistemi ile yeni görevler oluşturulup ilgili göreve ilgili kişilerin atanması ile görevlendirme yapılabilir, buna ek olarak görevin takibi, ne aşamada olduğu da takip edilebilir. 

5- E-imza 

E-imza sistemi ile, dokümanların ve sözleşmelerin imzalanması için mekan bağımlılığı ortadan kalkar. Sözleşmeler, dokümanlar ve diğer tüm evraklar, e-imza sistemi sayesinde her nerede olursanız olun imzalanabilir. 

6- Dijital arşiv sistemi 

Dijital arşiv sistemi, işletme ile ilgili tüm sözleşmelerin, faturaların, dokümanların ve diğer her türlü belgenin bulutta saklanarak zamandan ve mekandan bağımsız olarak 7/24 erişilebilmesini sağlar ve fiziksel depolama zorunluluğunu ortadan kaldırır. Fiziksel olarak saklanan evrakların ve diğer her şeyin dijital ortamda olması, arandığında çok daha kolay bulunabilmesini ve erişilmesini sağlar. Bir diğer faydası ise, fiziksel depolama ihtiyacını ortadan kaldırdığı için alan gereksinimi duyulmaması, ve buna bağlı olarak daha geniş ve ferah çalışma ortamlarının oluşturulmasına imkan sunmasıdır. 

İşletmenizin Dijital Dönüşümüne Hemen Başlayın!

Görüldüğü gibi, çağın gerekliliklerine ve günümüz şartlarına ayak uyduramamış işletmeler, özellikle bu zorlu dönemlerde oldukça büyük sıkıntılar çekmektedir. Dijital dönüşümünü tamamlamamış şirketler, uzaktan çalışma sistemine adapte olamamakta veya hiç başlayamamaktadır. Hemen hemen her şeyin dijital olarak yapılabildiği günümüzde, iş süreçlerinin otomasyona dönüştürülmesi ve iş akışının kusursuz bir şekilde ilerlemesi yine dijitalle mümkündür. İş akışı süreçleri doğru şekilde yapılandırıldığı ve dijital dönüşüm tamamladığı zaman, işletmeler yalnızca çok daha etkili ve verimli bir şekilde çalışmakla kalmıyor, aynı zamanda hepimizin en değerli varlığı olan zamandan ve buna ek olarak maliyetten tasarruf edebiliyor. 

Dijital dönüşüm, şüphesiz artık günümüzdeki tüm işletmeler için bir tercihten çok zorunluluk haline gelmiştir. Yeniliklere ve çağın gerekliliklerine ayak uyduramayan ve buna direnen işletmeler, kendilerinin aksine dijital dönüşümünü tamamlamış işletmelerin büyümesini izlemeye ve yerlerinde saymaya mahkum kalacaktır. 

Dijital dönüşümde çözüm ortağınız olan codeN ile işletmenizin dijital dönüşümü için ilk adımı atın, iş süreçlerini planlayın, ihtiyaç duyduğunuz her şeye her zaman ve her yerden ulaşmanın keyfini çıkarırken zamandan tasarruf edin ve maliyetleri kısın. 

Detaylı bilgi ve demo talebi için lütfen bizimle iletişime geçin. 

Sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın!

İnstagram : https://www.instagram.com/codenbilisim/

Linkedin : https://www.linkedin.com/company/2921299/admin/

Twitter : https://twitter.com/codeNBilisim

Bir başka blog yazısında görüşmek üzere, sağlıcakla kalın!